„Възможно ли е да подходим позитивно към ситуации, които са очевидно неприятни?

Една вечер, докато се прибирал след проповед, свещеникът бил нападнат с пистолет на няколко пресечки от дома си. Тъй като бил дълбоко религиозен, преди да си легне, седнал пред писалището си и написал следната благодарствена молитва:

Господи, днес ме нападнаха.

И ми хрумва, че трябва да ти благодаря за няколко неща.

Първо искам да ти благодаря,

че никога досега не ме бяха нападали,

понеже в свят като нашия

това граничи с чудо.

На второ място искам да ти благодаря,

че ми взеха единствено портфейла –

както винаги, в него имаше само няколко долара.

Благодаря още, Господи,

задето жена ми и дъщеря ми не бях с мен,

защото щяха много да се изплашат,

и че за щастие не бях наранен.

Накрая, Господи, най-много ти благодаря,

че бях човекът, когото ограбиха..

а не този, който ограби.“

 

