Миналата година по това време животът ми предложи възможност да се родя отново. Реших, че не мога да пропусна тази възможност, защото на душата ми не й се умираше толкова рано. Макар и разпиляна на стотици парченца след многобройни падания вследствие на ходене по ръба, опити за летене с птиците и катерене по покривите, за да си поговори със слънцето, прегракнала от безмълвни викове и изтощена от обикаляне в кръг, тя събра всичките си останали сили и избра да се роди отново.

Раждането е особено болезнено, независимо от възрастта и опита. Внезапния приток на светлина, след като си бил дълго време на тъмно, е болезнен. Както и внезаният приток на кислород, който рязко изпълва дробовете ти след като месеци наред си се нуждаел от някой/нещо, за да дишаш. И е някак особено, когато си едновременно в ролята на родилка и бебе. Някои избират упойка. Аз нямах нужда от упойка, защото болката не ме плашеше. Напротив, караше ме да се усещам жива.

Миналата година по това време започнах отново да се уча да дишам, да се изправям на крака, да вървя без опора, да опознавам света, да опитвам нови и непознати неща изследователски, непредубедено и без страх. Като новопоявило се на бял свят същество. Реших да бъда майка на детето в мен – щадяща, грижовна, топла, разбираща. Та кой друг би могъл да свърши по-добре тази работа, освен самата мен, се запитах, и разбрах, че това съм самата аз.

Една година по-късно, научих, че човекът, който е казал, че това да се загубиш, ще ти помогне да се намериш, е бил много прав. Аз ще го допълня с това, че не е страшно да умреш докато си жив, защото това ще ти помогне да се родиш отново.

В края на тази специална за мен 2011 година, искам да благодаря на майка ми, че ми е дала живот преди 30 години; на звездите, които ми изпратиха двете най-прекрасни деца на света; на децата си, които ми показват всеки ден, че Животът е най-хубавият дар и ме учат как да бъда добра майка; и на любимия ми мъж, който ме научи да бъда смела и честна със себе си.

Пожелавам на всички да се преродят поне веднъж през 2012година!