Етикети

, , ,

Много обичам малки, кокетни магазинчета и галерии за произведения на изкуството! Като вляза в тях, се чувствам като Алиса в страната на чудесата: отвсякъде надничат безкрайно интересни и красиви предмети, каквито в повечето случаи никога преди не съм виждала, и сякаш ме подканят да ги пипна, защото имат да ми разкажат някаква история… А аз умирам от любопитство да я чуя:)

В тези предмети има толкова много живот, символика, послания, емоция, че аз лично никога не съм успявала да остана безразлична към тях, нито да подтисна вълнението, което пораждат у мен. На много хора това би прозвучало нелепо, инфантилно, несериозно, смешно и т.н. Но аз не им се сърдя, те вероятно са заети с важни и сериозни неща…

Нали помните Малкия принц на Екзюпери, който срещна на четвъртата планета един бизнесмен. Той беше толкова зает да брои парите си, че дори не вдигна глава, за да погледне Малкия принц…Бизнесменът повтаряше: „Аз съм сериозен човек, не се забавлявам с празни приказки.(…) Нямам време да се мотая. Аз съм сериозен човек.“.

Бизнесменът наричаше звездите „малки златни неща, за които мечтаят мързеливците“. А малкият принц си мислеше: „Възрастните наистина са невероятно странни“…

На нашата планета има много и то сериозни бизнесмени. Те са облечени с костюми, стоят зад бюра по цял ден и се разпореждат със сериозни неща. Те дори не забелязват малките принцове. Досущ като този от книгата. За тях мечтателите са мързеливци (калпазани), които се мотаят и забавляват…

На нашата планета, обаче, има и много малки принцове. Освен като деца, те често изглеждат като възрастни, запазили способността си да виждат света с детски очи. Точно техните произведения срещам из малките магазинчета и галерии, с които започнах, както и в книгите по рафтовете на книжарниците… Разпознавам ги от пръв поглед. Защото и аз съм една от тях:)

В онзи постер, който виси на стената до бюрото ми, пише: „Life is about the people you meet and the things you create with them. So go out and start creating! Life is short. Live your dream and share your passion“ (Животът е за хората, които срещаш, и нещата, които създаваш с тях. Tака че излез навън и започни да създаваш! Животът е кратък. Изживей мечтата си и сподели страстта си!).

И аз реших да „изляза навън“, да се „разходя из нашата планета“ и да се запозная с колкото се може повече „малки принцове“. И така, днес във Фейсбук се появи групата „Калпазанка“ – мястото, което създадох за:

– хора, които ги сърбят ръцете да създават изкуство във всякаква форма и от всякакъв материал;
– хора, които обичат артистични hand-made творения;
– хора, които отказват да живеят скучно и едноцветно;
– хора, които не могат да се отърват от вдъхновение;
– всички, които се чувстват артисти;

(„Калпазанка“ ме наричаше дядо ми, когато направех някоя беля като малка…)

Много е хубаво да „излезеш навън“ и да започнеш да срещаш вдъхновени и вдъхновяващи хора! Не знам как не ми беше хрумнало до сега:)

Всички, които се чувстват от същата порода и искат да се присъединят, са добре дошли в групата на калпазаните! Вратите са отворени, а местата – неограничени.