Етикети

, ,

DSC_0058Днес ми е, от една страна, петъчно, а, от друга, дъждовно…Сложно е, защото петъците ги обичам и са ми приповдигнати и позитивни, което не се връзва с мрачното време навън…Обаче аз реших да си разреша проблема, като се отдам на…кулинарни експерименти!

Да направиш някакъв домашен сладкиш за семейството винаги създава настроение и усмивки. Това го знам дори и аз с оскъдния си семеен и още по-оскъден кулинарен опит.

Съвестта, разбира се, се опита да ме загризе, напомняйки ми, че предстои Референдум по много важен въпрос, а аз, вместо да се подготвям за отговора му, се занимавам с глупости. Обаче, аз не й се дадох и й отговорих, че „Гладна мечка хоро не играе“ и че „Любовта на мъжа минава през стомаха“ (второто означава, че в среда, изобилстваща от любов, човек много по-лесно и адекватно се справя с житейските предизвикателства)!

Тъй като не издържам да се мотая часове наред в кухнята и ненавиждам да мия купища купи, бъркалки, лъжички, чинийки и др., все гледам да избера нещо бързо и лесно, но ефектно. Хитруша:) Избрах една рецепта за чийзкейк с портокалови корички, препоръчана от списание „Good Food“, и явно чудно ми се е получила, щом като, още не я бях украсила, а Стефан вече си режеше „допълнително“:)

Ако някой реши да я изпробва, ето рецептата:

  • 250г сладки бисквити
  • 100г разтопено масло
  • 600г пълномаслено крем сирене (аз сложих 3 пакетчета)
  • настъргана кора от 2-3 порткала
  • 3 с.л. прясно мляко
  • 100г пудра захар
  • 150г пълномаслена сметана

1. Натрошете бисквитите на едро. Смесете ги с разтопеното масло и ги пресипете в разглобяема форма за торта с диаметър 23 см. Притиснете сместа плътно до дъното с гърба на лъжица. Оставете за около 30мин да стегне.

2. Сложете крем сиренето, настърганата кора, млякото и пудрата захар в купа и ги разбийте с миксер до еднородна смес. Добавете сметаната и бийте, докато получите консистенция на гъст яйчен крем. Излейте пълнежа върху основата от натрошени бисквити и размажете. Поставете в хладилника и оставете за поне 4 часа или а цяла нощ.

За украса: Може да се използват портокалите, чиите кори настръгахте, или каквито си искате други плодове. Аз например сложих праскови и малини от компот и добавих преди да размажа крема сладко от смокини. „Good Food“ предлагат да се добавят и зърната от 1 нар.

Хайде, наслука и, ако изпробвате рецептата, ще се радвам да споделите опит!

