малкият принцЛюбопитството ми към света и човешката природа, в комбинация с немирния ми дух, често ме карат да се увличам по разни интересни неща. Понеже не понасям застоя и инерцията, с интерес се впускам в нови начинания. Харесва ми да ги изследвам, да предизвиквам сетивата, ума, възможностите си. Някои хора обаче не харесват увлеченията и предпочитат животът да се гради от, върху и поради убеждения.

Малко игра на думи вкарвам: поставени една до друга, двете думи увлечение и убеждение изглеждат почти еднакви. В случая, коя първа ще напиша и коя ще поставя след нея избирам аз. Понякога се бутат коя да застане преди другата, ама това се случва рядко. Ако този текст го пишеше някой друг човек, вероятно предимство щяха да получат убежденията, а не увлеченията.

По мои наблюдения, човекът с увлеченията е отворен и гъвкав. Обикновено той няма нищо против човека с убежденията. Добронамерен е към него или в краен случай – безразличен. Докато човекът с убежденията е затворен. Той е недобронамерен към човека с увлеченията, не позволява на нищо ново да влезе в живота му и отхвърля всичко, което не се вписва в убежденията му. Той е сериозен и безмилостно защитава своите убеждения, смята увлеченията за вятърничави, инфантилни, глупави и вредни за личността и човечеството.

За човека с увлеченията е важно преживяването на неща. За човека на убежденията – притежаването на неща (отново игра на думи).

В “Малкия принц” има един важен бизнесмен, който живее на четвъртата планета. Така си представям човека с убежденията. С избрани цитати от книгата ви представям как би реагирал човекът с убежденията (бизнесменът от “Малкия принц”) на увлеченията на човека с увлеченията (например аз):

Увлечение 1: Пиша в блог

“Толкова работа имам! Аз съм сериозен човек, не се забавлявам с празни приказки!”

Увлечение 2: Гимнастика/йога/фитнес/танци/…

“Аз не правя упражнения. Нямам време да се мотая. Аз съм сериозен човек”.

Увлечение 3: Фотография

“Аз съм сериозен. Нямам време да се прехласвам.”

Иска ми се увлеченията и убежденията да не влизат в сблъсък, а да съжителстват спокойно заедно. Уви, често виждам как те влизат в схватка и правят живота на хората труден.

Ще завърша отново с цитат на Екзюпери:

Малкият принц смяташе за сериозни неща не тези, които възрастните смятат.